hit counter
Krijg die ultieme platte & strakke buik

Krachttraining Thuis? 7 Belangrijke Dingen die Je Moet Weten voor Resultaat

Je leeftijd begint te tellen, en je buik gaat een beetje ‘hangen’? Je borstspieren zien er niet meer zo mannelijk gevormd uit? Je zit de hele dag achter je bureau en je voelt je lichaam oud en ‘slapper’ worden? Ben je snel moe? Je wilt eigenlijk beginnen met een sport maar weet niet hoe of wat? Voor al deze problemen is een relatief eenvoudige oplossing: Geen fitness of iets dergelijks, maar echte krachttraining voor thuis. Zie je er tegenop om hiermee te beginnen? Wij gaan je met tips een steuntje in de rug geven!

krachttrainingkrachttrainingkrachttraining

Krachttraining kun je uiteraard gewoon in de sportschool doen. De grote kracht van een sportschool is dat je over alle mogelijke apparatuur en professioneel advies kunt beschikken, en je kunt daar meer doen dan alleen je spieren sterker maken. Je kunt daar ook bijvoorbeeld aan je spiermassa en spiergroei werken, of simpelweg afvallen door vetverbranding. Maar voor de meeste mensen is het een groot nadeel dat je iedere keer ‘moet’ gaan. Ken je dat? Oplossing hiervoor is om je krachttraining thuis te doen, op de tijd wanneer het JOU uitkomt! De ideale methode!

Om krachttraining voor thuis te gaan doen, heb je weinig materiaal nodig. Oefeningen zoals opdrukken en crunches kun je zonder materiaal doen, maar dat verveelt snel. Natuurlijk kun je het zo gek maken als je zelf wilt (en kunt betalen), maar zeker voor de beginner is er relatief weinig materiaal nodig.

Dumbells

Dumbells zijn gewichten die je kunt gebruiken voor een veelvoud aan oefeningen. In principe zijn alle spieren te trainen met dumbell oefeningen, maar ben je echt een beginner, dan raad ik je aan om te starten met de grote spiergroepen zoals de borst, benen en de rug. Als je dumbells gaat kopen, kies dan voor de versie met verwisselbare gewichten. Deze zijn iets duurder, maar je hebt een langer groeiperspectief. Als je sterker wordt, kun je simpelweg een nieuw gewicht kopen in plaats van een compleet nieuwe set Dumbells. De oude gewichten gebruik je dan weer in combinatie met de nieuwe.

Deur-rekstok

Een heel handig stuk materiaal is een deur-rekstok. Door deze te plaatsen in een deuropening, is dit erg geschikt voor het trainen met je hele lichaamsgewicht. Op deze manier kun je vrijwel je hele bovenlichaam trainen.

Wil je dan nog verder gaan, dan is een multifunctionele hometrainer een perfecte oplossing. Maar voor nu, als beginner, is dat echt niet nodig.

Warming-Up

Zorg altijd, zoals alle sporters, voor een goede warming-up. Als je dit nalaat loop je sneller kans op blessures tijdens de oefeningen. Ga bijvoorbeeld even 10 à 15 minuten rustig fietsen op je hometrainer of ga 10 rustig hardlopen om op temperatuur te komen. Je zult het verschil merken tijdens de workout.

Trainingsschema

Het is verstandig om iedere dag volgens een goed schema te werken. Dit is beslist geen hogere wetenschap, maar gewoon een lijstje met oefeningen en het aantal herhalingen. Op die manier houd je overzicht en weet je iedere dag wat het doel is van je training. Training volgens een schema kun je erg lang volhouden en grote resultaten mee boeken, maar bouw de training goed op: Iedere dag een beetje meer, voer iedere dag de intensiteit beetje bij beetje op. Neem de tijd voor het herstel van je spieren.

3 eenvoudige oefeningen met Dumbells. Deze zijn, speciaal voor beginners, erg effectief:

Buikspieren & Borstspieren: Incline Flyes

  • Ga liggen op een (schuin) bankje en pak een dumbell in iedere hand
  • Strek je armen ter hoogte van je lichaam, en houd je ellebogen licht gebogen
  • Til de dumbells omhoog totdat ze zij-aan-zij staan, boven je borst.
  • Even een paar seconden vasthouden, en dan weer beheerst en rustig naar de uitgangspositie.

Schouderspieren: Dubbell Shoulder Press

  • Ga stevig staan (of zitten) en hou de dumbells op schouderhoogte met je handpalmen naar binnen.
  • Duw de dumbells rustig omhoog tot je ellebogen bijna recht staan.
  • Even een paar seconden zo vasthouden, iedere spier voelen, en daarna weer rustig en beheerst laten zakken tot de uitgangspositie.

Rugspieren: Dumbell Single Arm Row

  • Ga voor een bankje staan en buig voorover
  • Zet 1 hand stevig neer op het bankje en neem in de andere hand een dumbell.
  • Til de dumbell zo ver op dat je bovenarm parallel is met de rest van het lichaam.
  • Paar seconden vasthouden, alle spieren weer even voelen, en daarna weer rustig laten zakken tot de uitgangspositie.
  • Bij iedere herhaling van arm wisselen.

Voor meer oefeningen zie bodybuildingblog.nl.

Het is prima mogelijk om met krachttraining voor thuis (weer) gespierd en strak te worden, maar afhankelijk in hoeverre je dit wilt, vergt dit veel tijd en hard trainen. Maar met trainen alleen ben je er meestal niet. Je zult ook op je voeding moeten letten. Een echt dieet met eiwitten, voedingssupplementen of ‘andere’ supplementen, zoals bijvoorbeeld voetballers dat eten, is voor een beginner beslist niet nodig. Het beste advies is: Eet gewoon goed en regelmatig. Dat is alle energie die je nodig hebt voor krachttraining.

Ongebruikelijk tips om snel hardnekkig buikvet te verbranden en die platte of strakke buik van je dromen te krijgen

Wil je die strakke en platte buik krijgen met snel én blijvend resultaat? Dan raad ik je aan om het ebook van Glenn te bekijken.

Hij is een gecertificeerd voedingsexpert en personal trainer en heeft reeds duizenden vrouwen én mannen geholpen hun droomlichaam te krijgen én te behouden!

Ontdek nu zijn baanbrekende methode voor strakke buikspieren:

Buikspieren Bijbel Risicovrij Uitproberen

 

↑ Terug naar boven